Loin uuden organisaation, mutta se ei näy palvelussa. Mitä teen?
Organisaatiosi odottaa hyväksyntää ylläpidolta. Saat ilmoituksen, kun organisaatiosi on hyväksytty ja voit lisätä sille tietoaineistoja.
Jos et ole saanut vahvistussähköpostia organisaation luomisesta, tai jos organisaatiosi ei näy palvelussa, vaikka se on hyväksytty, ota yhteyttä palvelun ylläpitäjiin.
Hain organisaation ylläpitäjäksi sähköpostiosoitteella kissafani@hotmail.com. Miksi pyyntöäni ei ole hyväksytty?
Käytä työsähköpostiosoitettasi aina kun haet työpaikkasi organisaation jäseneksi. Tällä tavoin ylläpitäjät voivat olla varmoja, että olet oikeasti organisaation jäsen.
Hakemuksen käsittelyssä voi myös kestää hetki. Jäsenhakemusten käsittelystä vastaa kunkin organisaation ylläpitäjät. Jos organisaatiolla ei ole ylläpitäjää, tai jos ylläpitäjä ei käsittele hakemusta järkevässä ajassa, palvelun ylläpito voi käsitellä hakemuksen. Ota siis ensisijaisesti yhteyttä organisaation ylläpitäjään, jos tiedät kuka hän on.
Jos hakemustasi ei ole käsitelty tarpeeksi nopeasti, tai jos sillä on kiire, voit olla yhteydessä palvelun ylläpitäjiin yhteydenottolomakkeella.
Jos hakemuksesi hylättiin, etkä tiedä miksi, ota yhteyttä palvelun ylläpitäjiin.
Henkilö X on vaihtanut työpaikkaa, mitä teen?
Jos henkilö on ollut tuottajaorganisaatiosi jäsen, voit poistaa hänen jäsenyytensä hallinnoimalla organisaation jäseniä organisaation sivun Jäsenet-välilehdellä. Sinun tulee olla organisaation Ylläpitäjä-jäsen, jotta voit hallinnoida organisaatiosi jäsenten oikeuksia sekä poistaa jäseniä. Jos työpaikkaa vaihtanut henkilö on ollut organisaatiosi ainoa ylläpitäjä, ota yhteyttä palvelun ylläpitäjiin ja selitä tilanne niin autamme sinua.
Muista myös tarkistaa, että kyseinen henkilö ei ole yhdenkään tietoaineiston ylläpitäjä. Tietoaineiston lisätiedoissa on ylläpitäjän yhteystiedot, ja tämä ei vaadi kyseiseltä henkilöltä käyttäjätiliä Avoindataan. Päivitä siis myös tietoaineistojen ylläpitäjät.
Millaisia tilastoja voin saada organisaatiostani?
Palvelussa voit tarkastella esimerkiksi suosituimpia organisaatioita, organisaatiosi luokitusta viiden tähden mallin perusteella sekä organisaation rikkinäisten linkkien määrää. Lisää tilastoja löydät Tilastot-sivulta.
Organisaatiolleni on määritelty alueellinen kattavuus. Mitä se tarkoittaa?
Alueellinen kattavuus määrittelee, kuinka suuren alueen tuottajan julkaisema data kattaa.
Alueellisen kattavuuden kategorioita on kolme: koko maa, maakunta, kunnat. Jos organisaatiosi julkaisemaa dataa ei ole mahdollista luokitella alueellisen kattavuuden mukaan, voit valita organisaatiollesi tuottajatyypin: valtionhallinto, julkinen palvelu, oppilaitos/tutkimuslaitos, yritys, yhdistys/säätiö, yksityishenkilö.
Voit muuttaa alueellisen kattavuuden organisaatiosi sivulta valitsemalla Muokkaa ja muokkaamalla kohtaa Alueellinen kattavuus/Tuottajatyyppi. Sinulla tulee olla Ylläpitäjän oikeuden omaan organisaatioosi, jotta voit muokata sen tietoja.