Löytyi 13 tietoaineistoa

Tiedostomuodot: zip

  • VALDA 1.2 määrittelydokumentaatio

    Dokumentaatio sisältää VALDA 1.2 asian- ja aiheidenhallinnan tietojärjestelmähankkeessa laaditun vaatimusmäärittelyn ja määrittelyn tarkennukset: käyttötapaukset, roolitaulut, tilasiirtymäkaaviot, liittymäluettelon, roolikuvaukset, käyttöliittymäkuvauksen, hakuehtojen vaatimukset, eAMS vaatimusmäärittelyn, suojausmallikuvaukset sekä VALDA-metatiedot. (16.11.2012)
  • Käyttövaltuushallinnan viitearkkitehtuuri

    Käyttövaltuushallinnan viitearkkitehtuuri on tarkoitettu käytettäväksi ohjeena ratkaisua kuvattaessa ja toteutettaessa. Tavoitteena on käyttövaltuushallinnan prosessien ja käsitteiden yhdenmukaisuus ja toteutusratkaisujen yhteentoimivuus. Viitearkkitehtuurin avulla yksittäisen kunnan on helppo ottaa käyttöön kuntien tai kunnan yhteinen tai yhteensopiva käyttövaltuuksien hallinta. (02.01.2014)
  • MDM-viitearkkitehtuuri

    MDM-viitearkkitehtuuri on tarkoitettu käytettäväksi ohjeena kunnan master datan hallinnointia toteutettaessa. Tavoitteena on master datan hallinnoinnin toimivuus ja yhdenmukaisuus läpi kunnan. Viitearkkitehtuurin avulla yksittäisen kunnan on helppo alkaa kehittää kyvykkyyttään master datan hallinnointiin. (02.01.2014)
  • JHKA yhteiset ICT-palvelut v1.0

    Julkisen hallinnon kokonaisarkkitehtuurin yhteiset ICT-palvelut v1.0 (05.04.2012)
  • Julkisen hallinnon kokonaisarkkitehtuurin rakenne ja hallinta

    Kokonaisarkkitehtuuri kuvaa, kuinka organisaation toimintaprosessit, tiedot ja järjestelmät toimivat kokonaisuutena. Julkisen hallinnon kokonaisarkkitehtuuri on rakenne, jonka avulla koordinoidaan ja kehitetään julkisen hallinnon organisaatioiden ja palveluiden välistä yhteentoimivuutta. Julkisen hallinnon kokonaisarkkitehtuuri koostuu joukosta yhteisiä arkkitehtuureja. Nämä ovat julkisen...
  • PerustA. Perustietovarantojen viitearkkitehtuuri 1.0

    Perustietovarantojen viitearkkitehtuuri on osa julkisen hallinnon kokonaisarkkitehtuuria. Viitearkkitehtuurin avulla ohjataan perustietovarantojen suunnittelua ja kehittämistä, jotta niiden tietoja voitaisiin paremmin hyödyntää erilaisissa prosesseissa ja tietojärjestelmissä. (27.01.2014)
  • SAVI 1.0

    Julkisen hallinnon sähköisen asioinnin viitearkkitehtuuri v. 1.0 (26.02.2013)
  • Tellus 2

    Telluksen 2 tiivistelmä (08.06.2012)
  • Julkisen hallinnon tietoarkkitehtuuri

    Tämä dokumentti liitteineen esittelee, miten ja mistä osista julkisen hallinnon tietoarkkitehtuuri tavoitetilassaan muodostuu. Dokumentti perustuu Valtiotason arkkitehtuurit (VALTASA) -hankkeen (VM125:05/2007) tietoarkkitehtuuriprojektin (VATI) ehdotuksiin. (05.04.2012)
  • Julkisen hallinnon yhteisen metatietopalvelun esiselvitys

    Tässä esiselvityksessä kuvataan tavoitteena oleva Suomen julkisen hallinnon tietojen yhteentoimivuutta edistävä metatietopalvelu. Sen avulla valtion ja kuntien tietojärjestelmien tuottajat, kehittäjät ja suunnittelijat sekä itse tietojärjestelmät saisivat mahdollisimman helposti käyttöön yhteiset sanastot, nimitiedot, metatietomääritykset, koodistot, luokitukset ja tunnukset. (26.06.2013)
  • Kokonaisarkkitehtuurin koulutusmateriaalit 11/2012 - 03/2014

    Valtiovarainministeriö on järjestänyt julkiselle hallinnolle kokonaisarkkitehtuurikoulutusta ajalla 11/2012 - 03/2013. Koulutuksen sisältö ja kurssikuvaukset on nähtävillä valtiovarainministeriön Kokonaisarkkitehtuurikoulutukset 2012-2014-esitteestä.
    PPTXZIP
  • Kokonaisarkkitehtuurityön käynnistäminen kohdealueella

    Tämä dokumentti ohjeistaa karkealla tasolla sen, miten kokonaisarkkitehtuurityö käynnistetään kohdealueella. Ohje ei pyri olemaan yksityiskohtainen toimintaohje, vaan se kuvaa kokonaisarkkitehtuurityön käynnistämisen päävaiheet. Ohjeen tarkoitus on tukea kohdealueiden vastuuministeriöitä kohdealueen yhteisen arkkitehtuurin kehittämistyön organisoinnissa ja käynnistämisessä. (23.08.2012)
  • Valtion hankintatoimen tavoitearkkitehtuuri

    Valtion hankintatoimen tavoitetila kuvaa miten valtionhallinnon hankintatoimen toiminta, keskeiset käsitteet ja tiedot, sidosryhmät, roolit sekä tietojärjestelmäpalvelut muodostavat yhteentoimivan kokonaisuuden, jonka avulla hankintatoimea voidaan tehostaa ja hankintojen vaikuttavuutta parantaa. Keskeisiä valtion hankintatoimen kehittämisen ja uusiutumisen ajureita ovat mm.: valtionhallinnon...